5 ongewone slaaptips

vrijdag 16 maart 2018 - 11:28
Dankzij deze slaaptips tel je binnen de kortste keren schaapjes.

Kleur

 

Volgens onderzoek verf je je slaapkamermuren het best in een gedempte blauwe kleur. Die zou het meest een kalmerend effect hebben op je geest en humeur. Hierdoor zou je 's nachts sneller tot rust komen en gemakkelijker in slaap vallen. Is blauw niet helemaal je ding? Dan kan je ook voor grijs- of zilvertinten gaan.

Licht

 

Felle, blauwgetinte lichten zorgen ervoor dat je lichaam niet in een slaperige toestand geraakt. Kan je je slaapkamerlampen dimmen? Zeker doen! Geen dimmer in je slaapkamer? Ga dan voor een kleiner lampje naast je bed.

Hoe donkerder je slaapkamer, hoe beter je slaapt. Overweeg daarom om te investeren in verduisterende gordijnen. Je zal daardoor langer en dieper kunnen slapen, zonder gewekt te worden door de eerste zonnestralen.

Geur

sl2

 

Steek voor het slapengaan een kaars met lavendel- of vanillegeur aan. Deze geuren werken rustgevend en brengen je zeker in slaapstemming. Niet vergeten uit te blazen voor je in slaap valt!

Lakens

sl4

 

Zelfs je lakens hebben een invloed op de kwaliteit van je slaap. Laat lakens in synthetische materialen zoals polyester of nylon het best links liggen. Die laten de lucht niet goed door en houden je lichaamswarmte vast. Je kiest beter voor luchtige en zachte stoffen zoals katoen.

Afhankelijk van de tijd van het jaar, kan een extra dekentje een goed idee zijn. Perfect voor wanneer alleen je lakens te koud zijn, en een dikke bedsprei te veel van 't goede is.

Kussens

 

Heb je gele vlekken op je kussens? Of ziet hij er een beetje vormeloos uit? Tijd voor een nieuw exemplaar! Niet alleen omdat dat hygiënischer is. Maar ook omdat je kussen waarschijnlijk niet meer voldoende steun biedt aan je nek. Een goede richtlijn is om je kussens elke 2 jaar te vervangen.

Aanbevelen via mailSturen via mail

het gezegd heeft!